Πιερ Μπουρντιέ
< πίσω στους Συγγραφείς

Πιερ Μπουρντιέ φωτογραφία Ο Πιέρ Μπουρντιέ (Pierre Bourdieu) (1930-2002) σπούδασε φιλοσοφία στην École Normale Supérieure στο Παρίσι. Το 1964 γίνεται Διευθυντής Ερευνών στην École des Hautes Études en Sciences Sociales, όπου το 1968 ιδρύει το Centre de Sociologie Européenne. Την ίδια χρονιά γίνεται διευθυντής της σειράς Le Sens Commun των εκδόσεων Minuit, ενώ το 1975 ιδρύει και διευθύνει το περιοδικό Actes de la recherche en sciences sociales. Από το 1981 κατείχε την έδρα της Kοινωνιολογίας στο Collège de France. Το 1989 ιδρύει και διευθύνει την ευρωπαϊκή επιθεώρηση βιβλίου Liber, το 1997 τη σειρά «Liber» στις εκδόσεις Seuil και το 1996 τον εκδοτικό οίκο Raisons d’Agir. Τα σαράντα και πλέον χρόνια διεθνούς επιστημονικής παρουσίας παρήγαγαν ένα τεράστιο επιστημονικό έργο εμπειρικής και θεωρητικής έρευνας το οποίο, μεταφραζόμενο στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ενέπνευσε ένα σημαντικό αριθμό ερευνών σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους. Ο πιο πολυμεταφρασμένος επιστήμονας του τέλους του εικοστού αιώνα, στοχαστής με παγκόσμια αναγνώριση και έργο που σημαδεύει τη συζήτηση των ιδεών στον αιώνα μας, ο Bourdieu είναι ταυτόχρονα και ο μαχητικός διανοούμενος που στρατεύεται στις πιο σημαντικές υποθέσεις του καιρού μας. Τα βιβλία του, όπως -μεταξύ πολλών άλλων- Les heritiers (Minuit 1964), L’ amour de l’art (Minuit 1966), Le métier de sociologue (Mouton-Bordas 1968), La reproduction (σε συνεργασία με τον J.-C. Passeron, Minuit 1970), La distinction (Minuit 1979), Le sens pratique (Minuit 1980), Ce que parler veut dire (Fayard 1982), Homo academicus (Minuit 1984), L’ontologie politique de Martin Heidegger (Minuit 1988), La noblesse d’État (Minuit 1989), Les regles de l’art (Seuil 1992), La misère du monde (Seuil 1993), Raisons pratiques (Seuil 1994), Méditations pascaliennes (Seuil 1997), La domination masculine (Seuil 1998), Les structures sociales de l’économie (Seuil 2000), αποτελούν θεμελιώδη έργα και σημεία αναφοράς στην ιστορία της κοινωνιολογικής σκέψης.

Για την εκπαίδευση του μέλλοντος
Οι προτάσεις του Πιερ Μπουρντιέ

Tι ζητάει σήμερα η κοινωνία μας από την εκπαίδευση; Πόσο δημοκρατικό είναι το σχολείο; Tι σημαίνουν οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Yπάρχει ενιαία ευρωπαϊκή προοπτική για το πανεπιστήμιο; Kρίσιμα κοινωνικά και πολιτικά ερωτήματα στα οποία απαντά ένας μεγάλος και στρατευμένος σύγχρονος στοχαστής. O τόμος περιλαμβάνει τις βασικές παρεμβάσεις του Πιερ Mπουρντιέ αναφορικά με το εκπαιδευτικό σύστημα. Προσφέρεται, λοιπόν, στο ελληνικό κοινό ένα χρήσιμο υλικό το οποίο συμβάλλει πρακτικά στη γονιμοποίηση μιας επιστημονικά θεμελιωμένης συζήτησης σχετικά με τα θέματα της εκπαίδευσης. H συζήτηση αυτή είναι σήμερα απολύτως αναγκαία προκειμένου η προσπάθεια μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού συστήματος που αποτελεί διαρκές αντικείμενο νέων πολιτικών να πάψει να έχει ως βασικό αποτέλεσμα να διευκολύνεται ο μετασχηματισμός μιας ανορθολογικής κατάστασης πραγμάτων σε μια πιο ανορθολογική κατάσταση πραγμάτων.
μετάφραση: Δέσποινα Βαλάση, Καίτη Διαμαντάκου, Χριστίνα Καρακιουλάφη, Κική Καψαμπέλη, Μαριάνθη Μπέλλα, Σπύρο
επιμέλεια: Νίκος Παναγιωτόπουλος
εισαγωγή: Νίκος Παναγιωτόπουλος
έτος: 2004
ISBN: 960-8392-05-5
σελίδες: 264
διαστάσεις: 21x14εκ.
τιμή: 5.00€

Γραφή και ανάγνωση
Για τη χρήση της γλώσσας στις επιστήμες

Τα κείμενα αυτού του τόμου έχουν προέλθει από μια μακρά διεθνή συζήτηση και προσπαθούν να απαντήσουν σε κρίσιμα ερωτήματα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που σπάνια τίθενται, γιατί μοιάζουν άλυτα στις συνθήκες των ευρωπαϊκών μαζικών σπουδών: Πώς γίνεται να μην μπορούν να γράψουν και κυρίως να μην μπορούν να διατυπώσουν επιχειρήματα οι φοιτητές; Είναι δυνατόν να μη διάβασαν σε ολόκληρη τη διάρκεια των σπουδών τους ποτέ ένα ολόκληρο βιβλίο; Γιατί το πανεπιστήμιο δεν τους έμαθε ποτέ να διαβάζουν και να γράφουν; Οι φοιτητές θα βρουν στον τόμο ένα πολύτιμο και ταυτοχρόνως διασκεδαστικό υλικό που φτιάχτηκε για να τους συντροφεύσει στις δύσκολες και μοναχικές ώρες που περνούν μπροστά στο άσπρο χαρτί και τα πολυσέλιδα «θεωρητικά» κείμενα, ένα υλικό που μπορεί να τους βοηθήσει χωρίς να απαιτεί να το σεβαστούν. Οι διδάσκοντες θα βρουν ιδέες και προτάσεις, που αν μη τι άλλο θα τους υπενθυμίσουν ότι δεν είναι μόνοι, ότι κι άλλοι ταλαιπωρούνται με τα ίδια προβλήματα. Ο τόμος απευθύνεται όμως και σε οποιονδήποτε συναντά προβλήματα χρήσης της γλώσσας στη δουλειά του, σε οποιονδήποτε διαβάζει ή γράφει.
επιμέλεια: Γεράσιμος Κουζέλης, Παντελής Μπασάκος, Michael Stoppler, Hartwig Zander
έτος: 2001
ISBN: 960-85931-0-1
σελίδες: 328
διαστάσεις: 24x17εκ.
τιμή: 23.00€

Επιστημολογία των κοινωνικών επιστημών Κείμενα

Στον τόμο αυτό περιλαμβάνονται για πρώτη φορά κείμενα που καλύπτουν όλο το εύρος της επιστημολογικής και μεθοδολογικής συζήτησης στις κοινωνικές επιστήμες. Παρουσιάζονται όλες οι σημαντικές θεωρίες του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, οι διαμάχες περί αξιών, περί θετικισμού και περί ορθολογισμού που σημάδεψαν την πορεία των κοινωνικών επιστημών και οι σύγχρονες κατευθύνσεις του μεταδομισμού, του ιστορισμού, της ερμηνευτικής, μέχρι τη δεκαετία του '80. Οι συγγραφείς, παλαιότεροι και σύγχρονοι «κλασικοί» προέρχονται τόσο από την κοινωνιολογία και την πολιτική επιστήμη όσο και από τα οικονομικά, την ψυχολογία την ιστορία και τη φιλοσοφία. Τα περισσότερα από τα κείμενα μεταφράζονται για πρώτη φορά στα Ελληνικά, προσφέροντας στην επιστημονική κοινότητα, φοιτητές, ειδικούς αλλά και ενημερωμένο κοινό, μια μοναδική πηγή υλικών. Οι επιμελητές συνεισφέρουν μια κατατοπιστική συνοπτική εισαγωγή στην επιστημολογία των κοινωνικών επιστημών καθώς και έναν κριτικό σχολιασμό της συνολικής ιστορικής πορείας και των επίκαιρων ζητημάτων.
επιμέλεια: Γεράσιμος Κουζέλης, Κοσμάς Ψυχοπαίδης
έτος: 1996
ISBN: 978-960-85379-5-8
σελίδες: 574
διαστάσεις: 21x14εκ.
τιμή: 23.00€